Ook Microsoft lanceert anti-iPhone-campagne



Waar Verizon onlangs al een campagne lanceerde om de minpunten van de iPhone uit te lichten, gaat Microsoft nu de minpunten van de Apple App Store aan de kaak stellen. Het doel is om de eigen Windows Marketplace te promoten.

Omdat de iPhone een populair product is, is het altijd al een mikpunt geweest voor de concurrentie. Onlangs startte de Amerikaanse telecomprovider Verizon Wireless met een campagne welke zich focuste op de minpunten van de iPhone. Het doel hierbij was om de onlangs aangekondigde Motorola Droid in de schijnwerpers te zetten. Microsoft doet nu hetzelfde door de Apple App Store negatief proberen uit te lichten. Hiermee wil Microsoft de eigen Windows Mobile Marketplace aanprijzen.

Doordat de Marketplace lang niet zoveel applicaties heeft als de Apple App Store focust Microsoft zich op iets anders. Het bedrijf stelt dat het door een zeer strenge selectieprocedure alleen nuttige applicaties toelaat in de applicatiewinkel. Hiermee zouden zinloze applicaties zoals een programma wat een snor op iemands gelaat plakt niet toegestaan worden door het Windows Mobile team. Alhoewel Apple niet bij naam genoemd wordt lijkt Microsoft te willen ageren tegen de loze applicaties die de Apple App Store rijk is. De vraag is of dit aanslaat bij het publiek. Apple heeft de afgelopen tijd veel kritiek gekregen op de strenge selectieprocedure. De lichtere toetsing die Google en Palm hanteren kan op meer goedkeuring van de consument rekenen.

Filmpje.

Org Artikel : All About Phones
Auteur : Bauke Schievink
0 Responses