Verizon lanceert anti-iPhone campagne



De Amerikaanse telecomprovider Verizon Wireless lanceert binnenkort een campagne gericht tegen de iPhone. In plaats van competitieve telefoons aan te prijzen, wil Verizon de negatieve aspecten van de smartphone van Apple uitlichten.

De iPhone is vanwege zijn succes geregeld het mikpunt van andere fabrikanten die met zogenaamde "iPhone-killers" komen. De Amerikaanse telecomprovider Verizon Wireless gooit het echter over een geheel andere boeg. In plaats van de concurrentie aan te gaan wil Verizon de iPhone in een kwaad daglicht zetten door alles wat de iPhone niet kan uit te lichten. De campagne gaat binnenkort van start. De telecomprovider noemt de iPhone niet bij de naam, maar maakt er "iDoesn't" van. Eerder heeft Sandisk een vergelijkbare campagne gelanceerd, door iPod-gebruikers als iSheep neer te zetten en daarbij de eigen muziekspelers aan te prijzen. Dit is nooit een succes geworden.

Door de negatieve aspecten van de iPhone uit te lichten wil Verizon de aandacht vestigen op de telefoons die de telecomprovider zelf uit gaat brengen in de maand november. Bekende telefoons die binnenkort uitkomen bij Verizon zijn de Palm Pre, HTC Hero en de eerste Android 2.0-telefoon, de Motorola Moto Droid. De anti-iPhone-campagne is te zien op de Amerikaanse zender Fox tijdens sportuitzendingen. Het initiatief heeft al veel kritiek opgeleverd. Het wordt veelal gezien als een vrij vruchteloze poging om de marktdominatie van de iPhone te ondermijnen.



Org artikel : All About Phones
Auteur : Bauke Schievink

Meer info en een kijkje van de reclame op de Verizon site.
0 Responses