100.000 Droids verkocht in het eerste weekend

Volgens analisten is de Motorola Droid in het eerste weekend na de lancering maar liefst 100.000 maal over de toonbank gegaan. Voor de release werd een hype gecreëerd rond de telefoon door middel van een grote reclamecampagne.

De release van de Motorola Droid op het Verizon Wireless-netwerk werd vergezeld van een grote reclamecampagne. De Amerikaanse telecomprovider deed er alles aan om de iPhone in een kwaad daglicht te stellen, en te laten zien dat de Droid veel mogelijkheden heeft. Deze zogenaamde 'Droid does'-campagne lijkt zijn vruchten te hebben afgeworpen. Volgens analisten van Bloomberg zou de Droid in het eerste weekend maar liefst 100.000 maal verkocht zijn. Verizon had voor zijn winkels een totale voorraad van 200.000 stuks. Deze zou dus al voor meer dan de helft vergeven zijn. De tweede Droid-telefoon, de Droid Eris, werd tegelijk met de Motorola Droid gelanceerd, hiervan zijn echter geen verkoopcijfers bekend. Wel is het duidelijk dat de verkopen bij de Droid in het niet vallen.

Uit de cijfers blijkt duidelijk dat de release van de eerste Android 2.0-telefoon een succes was. De Droid moet echter nog wel zijn meerdere erkennen in de iPhone. Deze werd in het eerste weekend meer dan een miljoen keer verkocht. De Droid is wel vergelijkbaar met de Palm Pre; daarvan werden er in het eerste weekend tussen de 45.000 en 100.000 verkocht. Het is nu de vraag wat de Europese versie van de Droid, de Milestone, gaat doen in het eerste weekend. Het toestel zou in Europa nog deze maand uit moeten komen. Eerst zal de Droid in Duitsland en Italië verschijnen. Een Nederlandse release staat waarschijnlijk iets later op de planning.

Org Artikel : All About Phones
Auteur : Bauke Schievink
0 Responses