De Droid is voor de stoere man

De strijd tussen Apple’s iPhone en Motorola’s Droid, de nieuwe iPhone killer, verhardt zich. Letterlijk.

Vanaf de eerste geruchten rond Motorola’s nieuwe Android telefoon: de Droid, was al duidelijk dat deze als iPhone killer in de markt gezet zou worden. In diverse advertenties in de Droid reclamecampagne wordt dit duidelijk. Nu speelt er wat dat betreft in de VS nog een factor mee: Telecom provider Verizon, die de Doid in het pakket heeft, heeft volgens eigen zeggen een vijf maal betere 3G dekking dan AT&T, die het iPhone netwerk beheert. Met een aantal niet mis te verstane kerst advertenties neemt Verizon AT&T en de iPhone op de hak.

In een andere advertentie wordt het stoere karakter van Motorola’s Robot phone benadrukt. Met de slogan “Droid Does” worden allerlei situaties neergezet die vooral mannen aanspreken. Gaten boren in stalen wanden, stenen verpulveren, je tegenstander KO slaan in een bokswedstrijd. Allemaal met de suggestie dat robots dit doen, en de Droid dus ook. En ook in deze advertentie weer een sneer uit de pan naar de iPhone. Heel even zie je een flits van een aantal met bling-bling cases gepimpte “semi-functional, giggling-brat-vanity” iPhones die door een pers geplet worden, met de bedoeling dat de kijker maar beter de “bare-knuckled bucket of does” kan kopen.

Al met al een behoorlijk harde strijd in de VS. Ik ben benieuwd of het blijkbaar no-nonsense karakter van de Droid in ons kikkerlandje een deuk in het succes van de iPhone zal veroorzaken.

Org Artikel : Mobilyz
Auteur : Fransb
0 Responses